.::Joyahsempoi::.

~stay simple and be humble~

MY NEW FRIENDS..TQ

Showing posts with label GP. Show all posts
Showing posts with label GP. Show all posts

~Layannnnn.....~

salam....

~ aku baru beli oven...hehehe...sangatlah suke coz oven yg ada bermasalah...thx hubby.....aku beli nipun sebab ada offer half price....kalau tak,malas jugak nak membeli.....actual pricenya 58.69 pound....after offer is 29.34 pound....okaylah tu...brand Cookworks, 19 Liter capacity...kat sini, kira brand paling affordable la dan kualitinya boleh tahan....hubbby dok kater 'lepas ni bolehlah makan puding roti yerk....

~ esok pagi aku ada appointment antenatal dekat Univ Hospital of Wales...it will be my first and last appointment with the hospital....esok jugak, aku kena scan baby skali and hopefully everything goes well...pray for me frens....petangnya plak ada appointment kat GP ngan midwife......so esok adalah hari berappointment buat aku....:)....balik umah mesti kepenatan...zzZZZzzzzz.....
~ skang nak masuk 30 weeks (around 7 months ++)....lately, simpton2 mabuk mula terasa...mual2 dan loya2....tp tahan jer la...nasib baik boleh memasak, kalau tak kat mane nak membeli makanan dah siap masak...especially lauk pauk...apepun, aku harap takdelah teruk sangat macam awal2 preggy aritu....bau nasi pun tak lalu....
~ kami sekeluarga sedang menunggu kedatangan seorang sahabat kepada sahabat suami (paham tak ayat aku??...dia ni kawan kepada kawan hubby la).....dia nak further study kat sini(Cardiff Uni) so at the meantime, she's going to stay with us till she get a new room to rent....the thing is, kami pun tak tau apa cter dia skang nie either dia dah sampai UK atau masih di Msia....but hopefully, she's going to give us a call/email stating her status now...risau jugakkan kat tmpt orang nie....bukan apa, dia ckp akan sampai semalam atau hari ni tp till now, takde dgr ape2 dr dia....apeppun, kami doakan dia selamat sampai ke sini....
~ Two of my colleagues kat Msia (sesama kengkawan masa Kursus DPA) fly to Sweden and Brussels arini....sorang tu sambung Master kat Sweden...yang sorang tu posting kat Brussels....congrats to Tazril and Rafiqa.....good luck for the long journey....moga selamat sampai ke destinasi yang dituju......gonna miss Msia la lepaih ni korang...sabar je la yerk kat perantauan ni....
~ Lastly, arini aku masak Asam Pedas Ikan Merah........makan bertambah dua kali...tak pernah2 camtu....selalu tak berapa lalu sangat makan....tapi kalau mak aku yang masak, mau 3 kali tambah..hehehe....
kaylah....arini plan nak tdo awal sket tp takleh jugak....sebab skang Isya' masuk lambat...dalam kul 10.50 mlm....kang tertdo terus plak...huhuhu....adios.....

~Check Up Lagik~

salam dear bloggers...

patutnya buat entry ni semalam....tak taulah nape takde mood sangat sejak akhir2 nie...ini baru ada mood sket setelah menghabiskan masa selama 2 jam kat IKEA...huhuhu...kat cni, IKEA dekat je ngan umah...5 minit bwk keta...hari2 nak p pun boleh tp tak taulah nak beli ape ek...td pun sekadar cuci mata jerk....bawak anak2 jalan...

semalam, midwife a.k.a. mak bidan datang umah utk check-up...sebenarnya lebih kpd kenal mengenal aku la...kununnya....banyak gler penerangan dia bagi psl pregnancy especially bab menyantap makanan2 yang sihat, apa perlu dielakkan dr dimakan, kalau ada tanda2 sakit especially dekat perut, ulu hati, bleeding....kena p GP @ hospital, dia pun explain tanda2 nak bersalin mcm keluar darah/pecah air ketuban....dia check urin kalau ada jangkitan and alhamdulillah, takde pape, last sekali dia check denyutan jantung baby...so far sihat...pastu kena isi form...dia tanya pasal previous pregnancy and deliver....baguslah coz very informative and siap tanya, kalau ada apa2 kemusykilan yang dia boleh assist....aku pun tak tau nak tanya apa coz dia dah explain sumer....in fact, before dia datang nipun aku dah ada dapat buku kecik yang penuh dgn pamplet persediaan bersalin....sangat komprehensif la...yang penting baca ngan tak baca jerk...
at last, dia booking appointment di Univ Hospital of Wales utk aku scan and buat blood test...blood test dia untuk banyak tujuan tau...ambik darah sekali jerk tp ujiannya ada byk variasi...untuk rubella, hepatitis B, syphilis, HIV and utk sindrom down....kita boleh choose ujiannya so aku kater okay cuma sindrom down tu tak perlulah....coz aku dan hubby menerima rezeki yang Allah bagi seadanya....
pasal scan plak, kalau nak beli gambarnya, kena pakai token...macam main games la plak...token bleh ditukar kat spital...tak tau baper reganya, hopefully taklah sampai 10 pound yerk!!!....nak upload gmbr pamplet tu tp handpone buat problem plak...macam ada kena virus......kaylah kengkawan....doakan aku sihat dan selamat...adios...jumpe di lain siri..

~Finally.....~

salam....

akhirnya, setelah menunggu dari bulan Jan....aku p first check-up kat GP arini...eventhough Dr just asking a few questions pasal pregnancy kali nie...aku rase mcm aku plak yang jadi Dr tadi..huhuhu...kita plak dok explain kat dr what happened till the 24 weeks.....first Q dr Dr, what can i do for u??....ikutkan hati nak cakap nothing la dr....so far, alhamdulillah....i'm okay....huhuhu...kureng asam punya patient plak....tp dengan ramah tamahnya aku dok explain kat dr yang aku dah 24 weeks++....first time p check-up nie, tak pernah jumpe mane2 Dr lagik...baby kicking okay.....so far taken only acid folic for supplement....no problems in health till now..mmhhh...pastu aku diam...last2 Dr cakap, okay...u can see the receptionist outside to fix the next appointment with the midwife and the nurse......tu jerr....pastu leh balik...

kesimpulannya???....kat sini, senang woooo jadik Dr.....sape nak belajar Medic, leh dtg UK....pastu terus koje kat sini...koje pun senang, gaji leh tahan...tak percaya??....cube tanya Dr...kihkihkih.......no wonder Msian yg koje as Dr kat sini tak nak balik serving the country...kalau sape tak setuju, angkat tangan tau!!!!!.....betul3x (bak kate upin dan ipin)...

My next check-up would be on the 30th March with the nurse and 9th April with the midwife...can't wait to see what's going on next....boleh buat cter bersiri....huhuhu

~Kerisauan....~

alhamdulillah....skang aku dah nak masuk 24 minggu (nak masuk 6 bulan)....banyak perkara yang sedang menjadi 'kerisauan' aku.....antaranya...mmmhhhhh:::::::

(") aku tak p check-up lg....la nie dah nak masuk 2 bln aku dok tunggu GP (klinik) punye appointment yang tak kunjung tiber.....nak tanya malas coz depa kat sini tak suke sgt kita query2 nie...nanti depa cakap apa tau...'we know our job'....coz dah pernah terkena....very outspoken ma depa nie....diharapkan takde sebarang masalah la....
(") berat badan aku tak naik2 padahal makan boleh tahan...tp menurun ada la...skang nie sepatutnya dah 63-64 kg...tp berat aku la nie 55 kg.....kalau p check, sure kena marah (kalau kat msia la)...kat sini, aku tak tau....tapi aku sentiasa berdoa, everything gonna be fine till delivery, amin....
(") tak beli ape2 lagi utk baby coz tak tau nak beli apa?? (padahal dah anak ketiga nie).....suddenly, aku jadi blank...entahlah....excited mmg excited tp persediaan macam tak excited langsung....better late than never....boleh plak???.....

(") risau memikirkan anak aku yang kecik nie...kalau aku bersalin, sapelah nak tolong tengok die coz die sgt rapat dengan aku (dahle tak nak ngan orang sgt even ngan hubby, ada time moody tau!).......mmg ada plan nak bwk mak aku p sini tp tak confirm lagi coz skang nie mak aku bz dengan persediaan adik aku nak kawen 14 Mac nie (hampa tak dapat balik la, poket tak mengizinkan).....lepas majlis la baru dapat confirm...doakanlah mak aku dapat p sini tanpa pk sumer orangnye kebajikan kat msia (my mum too concern about every body kat umah tu)....

hopefully, Allah akan sentiasa permudahkan segala urusan aku....amin....

About Me

My photo
Cardiff, United Kingdom
~Married and mummy to a three wonderful and gorgeous kids~

Iklan!

~Breastfeeding Journey~

Lilypie Breastfeeding tickers

~Peek A Boo~

Happy Mode

~Jom Borak~


ShoutMix chat widget

~Singgah Selalu~

~Live Trafik~

Blog Archive